Nee, je hebt geen rijbewijs nodig om een e-bike te rijden. Lees de veiligheidsinstructies zorgvuldig voor je eigen veiligheid.
U kunt de batterij en oplader controleren in onze e-bike gebruikershandleiding. De methoden staan gedetailleerd beschreven in de handleiding.
Lees ons blogartikel over het onderhoud van uw batterij.
U kunt onze modellen vergelijken om de verschillen tussen onze e-bikes te zien.
We raden aan de accu te verwijderen. Anders kunt u de e-bike schoonmaken zoals u dat bij een normale fiets zou doen.
Voordat je gaat fietsen, raden we je ten zeerste aan om voor je eigen veiligheid onze e-bike gebruikershandleiding te lezen.
3-4 jaar.
We sturen een moersleutel, een fietspomp, een voorspatbord en een bagagedrager mee met onze e-bike.
De aanbevolen hoogte is 1,63 meter of meer.
Je bestelling wordt binnen 48 werkuren verwerkt. Zodra je bestelling is verzonden, ontvang je een verzendbevestiging per e-mail. Onze e-bikes worden verzonden met TOF of GEL, accessoires met DPD. Houd rekening met 2 tot 7 werkdagen voor levering op de gewenste locatie. Alle door Mokwheel opgegeven levertijden zijn geschatte levertijden.
Als uw aankoop een elektrische fiets omvat, is uw bestelling gratis in Duitsland, Oostenrijk, Luxemburg, Italië, Frankrijk en Nederland.
De e-bike is bij aankomst grotendeels gemonteerd; er zijn slechts een paar stappen nodig om de montage af te ronden. Bekijk de montagehandleiding zorgvuldig of lees de E-BIKE gebruikershandleiding voor installatie-instructies.
Sorry, maar er kan maar één voucher per bestelling worden gebruikt; het stapelen van vouchers wordt niet ondersteund. Bedankt voor uw begrip. De uiteindelijke interpretatie ligt bij Mokwheel Company.
Je kunt je bestelling nu online plaatsen en offline ophalen. Let bij het plaatsen van je bestelling op "Offline afhalen". Offline afhaaladres: An der Glashütte 1 B3 42799 Leichlingen, Leichlingen, Duitsland.
Ja, dat kan. Stuur je bestelgegevens naar support@mokwheel.nl
Als je Mokwheel e-bike niet werkt, controleer dan de kabelverbindingen op de achteras van de e-bike om er zeker van te zijn dat ze niet los zitten of losgekoppeld zijn. U kunt ook de beschermhuls van de stekker losmaken, de stekker eruit trekken, controleren op mogelijke defecten en de stekker er weer insteken.
Probleemoplossingsgids1. Storing in de remControleer of de remkabel loszit of beschadigd is. Als er geen schade is, vervang dan de rem of de remhendel en de kabel.2. Storing in de servo-hulpsensorStap een: controleer of de sensorkabel los zit of eraf valt. Als dit niet het geval is, kan dit te wijten zijn aan schade aan de servohulpsensor. Tweede stap: Verwijder en vervang de bekrachtigingssensor.3. fout loopmodusSchakel de e-bike uit en start deze opnieuw (als dit probleem niet kan worden opgelost, dient u de controller te vervangen).4. fout real-time modusSchakel de e-bike uit en start deze opnieuw (als dit probleem niet kan worden opgelost, dient u de controller te vervangen).5. fout lage spanningStap een: Verwijder de accu om te controleren of de accuspanning voldoende is. Tweede stap: Laad de accu op. Derde stap: Als het probleem niet is opgelost na het uitvoeren van de vorige twee stappen, kan dit duiden op motorschade. Vervang de motor.6. MotorstoringControleer of de aansluitkabel van de motor los zit, eraf is gevallen of verkeerd om is aangesloten (zo niet, dan kan dit duiden op motorschade, vervang de motor).
Benodigd gereedschap:KabeltangDopsleutelVervanging remblokkenStap 1: Remblokken verwijderen1. Bereid de fiets voor op onderhoud. Schakel eerst de fiets uit en verwijder de accu.2. Zoek de remblokjes. De remblokjes bevinden zich in de remklauw op elk wiel (zie foto's voor illustratie)3. Verwijder eerst de remklauw. Gebruik een inbussleutel om de twee bouten van de remklauw van het fietsframe te verwijderen (Let op! Let op dat u de ringen in de bouten van de remklauw niet verliest of verkeerd plaatst.)4. Zet de borgpen voorzichtig recht met een naaldbektang en verwijder de remklauw door deze omhoog te duwen. 5. Verwijder de oude remblokken. De pen en de oude remmen kunnen worden verwijderd door op de bladveer te drukken.Stap 2: De remblokken monteren1. Plaats de nieuwe remblokken in de remklauw. Plaats de remblokken in dezelfde volgorde als de oude remblokken. Het frictiemateriaal moet naar elkaar toe gericht zijn. Zorg ervoor dat het bovenste gat van elk remblokje uitgelijnd is met het Het gat van de borgpen is uitgelijnd. Schuif de nieuwe remmen in de remklauw om de installatie te voltooien. 2. Plaats de remborgpen terug. Zorg ervoor dat de remklauw stevig vastzit door de borgpen voorzichtig 90° te buigen met een kabeltang.3. Plaats de remklauw terug. Plaats de remklauw zodanig dat de montagegaten op het frame overeenkomen met de montagepunten op de remklauw. Plaats de schroeven met behulp van een inbussleutel en draai beide schroeven gelijkmatig vast. 4. Monteer de accu voordat u gaat rijden. 4. Plaats de accu terug voordat u gaat rijden en test de remmen om er zeker van te zijn dat ze correct zijn geïnstalleerd.
Tip: De beste manier om de remmen te onderhouden is om beide remmen tegelijk te gebruiken en eerst de achterrem in te trappen om overmatige belasting op het voorwiel en de vork te voorkomen.Het afstellen van de remmen omvat:- Controleren of het wiel goed in de uitvaleinden van het frame zit. Een niet goed zittend wiel kan ervoor zorgen dat de remschijf tegen de remblokken schuurt en lawaai maakt.- Controleren of de remschijf recht is en in goede staat verkeert. Beschadigde of vuile remschijven kunnen leiden tot verminderde remprestaties of lawaai.- Centreer de remklauw door de positionering aan te passen zodat het binnenste remblokje, een vast onderdeel van de remklauw, dicht en parallel aan de remschijven zit. Een onjuist gepositioneerd remblok of remklauw kan leiden tot verminderde remprestaties of lawaai - Stel de remkabelspanning af en controleer de remhendel. Deze laatste afstellingen helpen ervoor te zorgen dat de remmen correct zijn afgesteld.
Maak de fiets klaar voor onderhoud. Verwijder de accu en houd de aan/uit-knop 10 seconden ingedrukt om de resterende energie te ontladen.1. Verwijder eerst de linker crank. Draai de schroef los met een inbussleutel en steek er een cranktrekker in om de crank te verwijderen.2. Ga op dezelfde manier te werk voor de rechter crank, verwijder eerst de schroef met een inbussleutel en steek er een cranktrekker in. 3. test de ketting zodra de nieuwe cranks zijn gemonteerd. Plaats de fiets op de standaard zodat het achterwiel omhoog staat en draai de cranks naar achteren om het achterwiel te draaien. Controleer of de ketting correct aan het kettingblad bevestigd is.
Problemen met de PAS-sensor oplossenDe crank moet worden verwijderd (zie instructies voor het verwijderen van de crank).1. zoek de PAS-sensor achter het linkerpedaal om te controleren of deze loszit.2. als de PAS-sensor niet loszit, traceer dan de kabel die uit de PAS-sensor komt naar de connector.3. maak de connector van de PAS-sensor los en verwijder de regeleenheid.4. zoek de verbindingskabel tussen de regeleenheid en de PAS-sensor om te controleren of deze loszit.5. maak de connector van de PAS-sensor los en verwijder de regeleenheid. Koppel de connector van de PAS-sensor los en verwijder de regeleenheid.4 Zoek de verbindingskabel tussen de regeleenheid en de PAS-sensor om te controleren of deze loszit.5 Inspecteer de binnenkant van de connector op vuil, beschadiging of vocht. Als de connector vuil, beschadigd of vochtig is, moet de sensor mogelijk worden vervangen.De PAS-sensor vervangen1. Verwijder de oude PAS-sensor, maak de kabel los van de hoofdregeleenheid en trek de stekker uit het stopcontact.PAS-sensor installeren1. Installeer de nieuwe sensor, zorg ervoor dat de kant met de pijl naar de motorfiets wijst.Voordat u met de motorfiets gaat rijden, installeert u de batterij opnieuw en test u deze volledig.
De kabelboom verbindt verschillende elektrische onderdelen van de fiets met elkaar. Als je van de MokWheel productondersteuning de instructie krijgt om de kabelboom te controleren, volg dan de onderstaande stappen om er zeker van te zijn dat de connectors zijn aangesloten en goed werken. Verwijder de batterij en houd de aan/uit-knop 10 seconden ingedrukt om de resterende stroom vrij te geven. Draai de fiets om en plaats hem op het stuur om beschadiging van het LCD-scherm tijdens het onderhoud te voorkomen. 1 Zoek de regeleenheid en alle aansluitingen. 2 Controleer of de kabels los zitten door de stekker los te koppelen en weer aan te sluiten. Maak de stekker los en trek de zijkanten recht, niet draaien.3. Installeer de besturingseenheid opnieuw door bovenstaande stappen te volgen. 4. Plaats de accu terug en voer een volledige test uit voordat u gaat rijden.
Benodigd gereedschap:InbussleutelStap 1: Het LCD-scherm verwijderen1. Maak de fiets klaar voor onderhoud. Verwijder de accu en houd de aan/uit-knop 10 seconden ingedrukt om de resterende stroom te ontladen.2. Koppel het LCD-scherm los. Volg de kabel van de achterkant van het LCD-scherm naar de kabelboom.3. Koppel het LCD-scherm los van de aangesloten kabel door beide uiteinden uit elkaar te trekken zonder ze te verdraaien.4. Verwijder het LCD-scherm. Draai de schroeven waarmee het LCD-scherm vastzit los met een inbussleutel en trek het LCD-scherm los van het stuur.5. Verwijder de bedieningselementen van de kilometerteller. Draai de klemschroeven los met een inbussleutel en verwijder ze.
1. Om de remhendels te verwijderen, maakt u eerst de remkabels los van de remklauw.2. Druk op de hendels om het inwendige mechanisme zichtbaar te maken en maak de dop van de remkabel los van de hendels.3. Maak vervolgens de remverbindingskabel los door deze weg te trekken en draai de schroeven op de hendel los om deze te verwijderen.
1. Verwijder eerst de wielen voordat u de remschijven verwijdert (zie instructies voor het verwisselen van wielen).2. Verwijder de vijf bouten waarmee de remschijf aan het wiel bevestigd is met een zeskantsleutel en til de remschijf eenvoudig op om deze te verwijderen.
1. Knip de kabelbinders door om de verbindingskabel los te maken en trek hem uit elkaar. Draai vervolgens de schroeven achter het achterlicht los om het te verwijderen.
1. schuif de derailleur naar voren om de ketting van de crank los te maken.2. draai de buitenste spaan van de derailleur los om de ketting van de derailleur los te maken.3. draai de schroef voor de middelste spaan van de derailleur los.4. draai de middelste schroef los waarmee de derailleur aan de fiets is bevestigd om hem te verwijderen.5. draai na verwijdering de schroef los waarmee de derailleurkabel is vastgezet en draai de kabel van de derailleur af.Montage-instructies1. Om te installeren bevestig je eerst de voorderailleur aan de fiets.2. Breng vervolgens de middenspaan aan zodat de ketting erover loopt.3. Breng de buitenste spaan aan zodat de ketting erover loopt, zoals afgebeeld.4. Steek ten slotte de derailleurkabel terug in de voorderailleur en draai hem vast.
1. Draai de schroeven van de koplamp los van het voorspatbord en maak de kabel los om de koplamp te verwijderen.
1. Maak de fiets klaar voor onderhoud. Verwijder de batterij en houd de inschakelknop 10 seconden ingedrukt om de resterende energie te ontladen.2 Test de uitlijning. Draai de pedalen vooruit terwijl u met één hand schakelt. Zorg ervoor dat de ketting soepel in elke versnelling gaat wanneer je de derailleur gebruikt. Test dit door de wielen één tot twee volledige slagen tegelijk te draaien.a. De spanning van de schakelkabel kan te hoog zijn. Draai de stelschroef op de derailleur los. Draai de afstelschroef op de achterderailleur los door deze een halve of een hele slag te draaien. b. De derailleurkabel zit mogelijk te los. Draai de stelschroef van de trommel op de voorderailleur vast. Draai de afstelschroef op de voorderailleur een halve tot een hele slag. 3. Schakel tussen alle versnellingen om de uitlijning te testen. Draai de cranks met één hand naar voren en stel tegelijkertijd de versnellingen af. Zorg ervoor dat de achterderailleur de ketting gelijkmatig van de eerste naar de zevende versnelling beweegt.4. Plaats de batterij terug en test deze volledig voordat u met de fiets gaat rijden.