Kan ik vliegen met e-bike-accu's?

deel dit verhaal:

 

Denk hier eens over na: u wilt naar Flagstaff vliegen, waarna u van plan bent uw e-bike te nemen om de omgeving van de South Rim of de Grand Canyon te verkennen. Klinkt handig, toch? Slechts één probleem: regelgeving.

Luchtvaartmaatschappijen hanteren nogal strikte richtlijnen als het gaat om het meenemen van elektrische fietsen of hun batterijcomponenten. Er zijn regels over capaciteiten, batterijformaten en natuurlijk het debat over bagage versus vervoer, om er maar een paar te noemen.

Vliegen met e-bike-accu's kan pijn in de heupen zijn. Maar zijn er oplossingen? Kun je vliegen met e-bike-accu's? Het is niet onze bedoeling om te “pun-ny” te zijn, maar laten we er op ingaan.

 

What are e-Bike Batteries?

Oké, voordat we ingaan op het hele regelgevingsaspect ervan, laten we het even hebben over de olifant in de kamer: de batterij zelf. Wat zijn e-bike-accu’s? Waarom heb je ze eigenlijk nodig op de fiets? Hoe maakt het de fiets functioneel? Dat alles en meer: ​​blijf lezen.

In wezen heeft de e-bike een motor die het verplaatsen van de fiets zelf vergemakkelijkt. Het is alsof iemand je van achteren duwt. Deze bevinden zich meestal in de onderbuik of daarin.

Waar zijn deze batterijen van gemaakt? De smaken zijn hier vrij beperkt: je opties zijn Lithium-Ion of Lithium-Polymeer. Hoewel ze variëren in gewicht, constructie, enzovoort, beschouwt de luchtregelgeving ze allebei als bagage.

Als het gaat om het opgewekte vermogen, het geleverde vermogen en alles daartussenin, is het tijd om het rekenwerk te doen. Batterijen worden over het algemeen gemeten in wattuur (Wh). Om dit te berekenen, hebt u de gegevens over de spanning (V) en het ampère-uur (Ah) van de accu nodig. Daarom is Wh = V * Ah.

Houd er rekening mee dat de vliegtuigregelgeving veel algemene voorwaarden heeft die aan deze cijfers zijn gekoppeld, dus u zult voorzichtig moeten zijn met de spannings- en ampère-uurstatistieken terwijl u uw e-bike-accu aanschaft. Hierover later meer.

Het mechanisme van stroomafgifte is vrij eenvoudig. Net als elke andere cel, waarbij elektronen van de kathode naar de anode stromen, ontvangt de motor elektrische energie die hij vervolgens kan gebruiken om in mechanische energie om te zetten, waarmee je de extra kracht krijgt. Hoewel je fiets zonder elektriciteit kan werken, is het gebruik van de batterij best cool, nietwaar?

 

 

Kun je vliegen met e-bike-batterijen?

Overgaan naar de meest relevante vraag - kun je met deze batterijen vliegen? Nou, zowel ja als nee. Waarom is er hier een dichotomie, zou je kunnen vragen? Het antwoord, Chico, ligt in de watturen.

Er zijn veel te veel regels rondom batterijen en reizen per vliegtuig. Houd in gedachten dat deze niet alleen van toepassing zijn op e-bikes, maar ook verder gaan naar laptops, opladers of elk ander apparaat dat ermee geassocieerde watturen heeft. Hoewel de meeste batterijen goed worden bevonden door regelgeving, is er een bovengrens voor beoordelingen van 100-160 wattuur.

Waarom zo'n bereik? Nou, goedkeuring van de luchtvaartmaatschappij - als uw batterijen onder de 100 wattuur zijn, heeft u geen goedkeuring nodig. Als het echter meer dan 100 en ongeveer 160 is, is goedkeuring van de luchtvaartmaatschappij een must.

Er zijn verdere voorschriften met betrekking tot het dragen versus bagagekwestie. De Transportation Security Administration (TSA) heeft deze cijfers en voorbehouden vrij duidelijk gemaakt. Als uw batterijen in het apparaat zitten, heeft u geen goedkeuring nodig als de cijfers onder de 100 wattuur liggen.

Als de in-apparaat batterijen tussen de 100-160 liggen, kunt u het nog steeds meenemen, zolang u goedkeuring heeft. Vergeet het als de cijfers dat overschrijden.

Reservebatterijen zijn een heel ander spel. Opnieuw onder de 100? Geen probleem. Tussen 100-160? U heeft goedkeuring nodig en zelfs dan mag u niet meer dan 2 reserveonderdelen meenemen. Meer dan 160? Pech.

Als het gaat om e-bike batterijen, vallen ze onder de categorie 'reserve'. Zoals je kunt zien, als je er een voor korte afstanden meeneemt, ben je redelijk goed om te gaan. Iets groter en dat zou langere afstanden bestrijken? Dan zou je het moeilijk kunnen hebben.

Dus, wat nu? Wat als je batterijen ongepast groot zijn en niet erg goed zijn aangepast? Er zijn natuurlijk oplossingen waarvan je op de hoogte moet zijn. Sommige zijn misschien niet erg chic, maar naar onze mening vrij efficiënt.

 

Verstuur het!

Wie zegt dat je batterij de lucht nodig heeft om op je bestemming te komen? Je kunt er altijd voor kiezen om het te verzenden als je batterij te fors is om als geldig te worden beschouwd volgens de regelgeving en normen. Natuurlijk, dit klinkt als een extra stap of twee, maar als je van plan bent om voor langere afstanden te fietsen, lijkt dit de veiligere gok.

Bovendien wordt je batterij gelabeld als 'gevaarlijke goederen', dus het zal met de grootste zorg worden behandeld. Deze methode zou je batterij zonder al te veel problemen moeten laten varen, letterlijk en figuurlijk.

 

Huur het?

Hoewel dit in sommige plaatsen misschien als een onwaarschijnlijk scenario lijkt, zijn e-bike-verhuurpunten een ding geworden, dankzij de vrije markt. De meest populaire fietsplekken hebben verhuurkiosken voor toeristen om te genieten van een leuke dag fietsen!

Eerlijk gezegd kan dit ook de meest kosteneffectieve maatregel lijken. Het huren van e-bikes kan vrij goedkoop zijn, met dagelijkse tarieven die zo laag kunnen zijn als €5-7 per dag voor een e-bike van 300 Wh. Best goed, toch?

 

Maak het klein!

Eindelijk, de slimste zet van allemaal - draag een batterijpakket dat de regels in de eerste plaats niet schendt. Met gedegen onderzoek kun je bedrijven vinden die oplossingen hebben voor het 100 Wh-probleem. Hun technische en R&D-afdelingen hebben op die manier wonderen verricht.

Bijvoorbeeld, sommige bedrijven hebben de voltages aangepast op zo'n manier dat het wattage binnen het gewenste bereik valt, om niet in strijd te zijn met de regelgevingsnormen. Het stapelen van die batterijen parallel is bijvoorbeeld een fundamentele manier waarop dit haalbaar was.

 

Concluderen

Het rekenwerk is niet voor jou om te doen, wees gerust. Zorg ervoor dat je grondig zoekt naar deze kleinere batterijen, zodat je ze gemakkelijk kunt meenemen. Het enige mogelijke nadeel is het bereik. Deze batterijen dekken meestal 5-6 mijl en niet meer, dus houd daar ook rekening mee.

Zolang je deze eerder genoemde zaken in gedachten houdt, ben je klaar om de afstand af te leggen.

Luister er altijd eerst naar
Meld u aan voor onze nieuwsbrief en wees als eerste op de hoogte van onze speciale aanbiedingen, de nieuwste producten en al het Mokwheel-gerelateerde nieuws.
15 dagen retourneren
Hulp nodig? Wij zijn er voor jou
"Beter dan de beste" - Mokwheel